Nu er den der fandme igen..
Posted: Fri Apr 13, 2007 9:02 pm
Nu er den der fandme igen..
Den der umiskendelige lyd fra harddisken som jeg i sin tid gav 3000 kr for, klik siger den, KLIK-KLIK. Det er nu ikke så meget prisen der i den grad bringer mit pis i kog, men mere tanken om at jeg endnu engang har været forsøgskanin for harddisk fabrikanterne og deres inkompetente kvalitets afdeling, der i en lang uafladelighed sender harddiske på marked som ikke tåler at blive brugt.
Og ikke nok med det. De pålægger mig også at teste med deres tvivlsomme software på deres hardware, hvis jeg skulle gøre mig den sindssyge tanke at bytte den inden garantien udløber - hvorfor skal JEG det ? En af de få ting man aldrig høre om, hvor meget retur gods slige fabrikanter får. Men råbe op om hvor billigt og udholdende hardwaren er afholder de sig ikke fra.
Når nu de reklamerer, så gør de det med en MTBF på 1.000.000 timer. 1.000.000 timer er altså 114 år og det er så den tid DE mener, der vil gå før der opstår fejl, på deres vidunderlige produkt. Det regnestykke vil jeg meget gerne gennemgå med dem, for der er noget grumme galt.
Måske jeg skulle sende en regning til dem på konsulentbistand, for at gøre bruge af deres software som ikke virker og ikke er til at finde, samt den tid jeg bruger på at finde ID og serial nummere og links til downloads på deres hjemmeside. Pakning og afsendelse af deres uduelige produkt, samt den tid jeg skal bruge på at fylde den nye harddisk med de samme data - hvis det sidste ellers kan lade sig gøre.
Skematrisk ser det således ud:
1. KLIK !
Fejl konstateret, men på hvilken harddisk ??
Jeg er den ulykkelige ejer af 29 af slagsen.... så allerede der kan der går TIMER med at finde den der er på nippet til at begå selvmord.
2. FUNDET !
Det tog mindre end 4 timer at komme frem til hvilken det var...
Fejlen var på computer nummer 2. Det udelukker med det samme de første 15 harddiske, så der 14 tilbage. Da klik lyden er periodisk, går der lidt tid med det.
3. INDSIGT !
Ind på fabrikantens hjemmeside. Rode rundt i næsten 1 time efter en RMA beskrivelse, hente software og læse ulidelige lange manualer om hvordan man skal gøre og bestemt ikke skal gøre, samtidlig med at ængstelse over tabte af 250 Gb data nager i baghovedet.
4. TEST !
Et floppy drev ?? Hvem fanden har floppy i sin computer i dag ?? Nå, jeg havde altså hentet en *.img fil, som skulle lægges på en floppy. Så det var om igen på den håbløse hjemmeside, i den knugende tro på at en *.img fil til boot på CD kunne findes. Endnu 1 time går med det, samt brænding af en CD-RW - man får jo sikkert brug for den igen...
Koble ALLE IDE/SATA enheder fra, pånær en CD-ROM og den nu nærmest ubruglige harddisk - som iøvrigt SKAL være master på lakridsen. Herefter kan jeg mistroisk, bare passivt glo på computeren mens fabrikantens uduelige software forsøger at gøre sit ubehjælpsomme arbejde.
5. HURRA !
Som en næsten traumatisk oplevelse, snegler testen sig færdig - disken fejler ikke noget !!!
Nej, det tror da helvede, den dukker jo ikke op i BIOS. Det vil sige, at det gjorde den, men kun efter for godt befindende og da testen endlig efter utrolig mange boots, var tilende bragt, var der ingen konklusion! 2 timer gik der med det.. Samt et utal af ukvemsord som ikke vil blive gengivet her, da HELE forummet vil rødme.
6. VA NU ?
Ind på hjemmesiden som IKKE beskriver hvad man skal gøre, hvis harddisken ikke har tænkt sig at samarbejde og BIOS ikke kan se den. Ej heller nogen beskrivelse om hvad man skal foretage sig, hvis lortet klikker!! 1 uges skriveri via email mellem support og mig løste problemet - sådan da.
7. POST DANMARK !
Harddisken afsendes til impotøren i Danmark, efter DYRT indkøbt bobbelplast og tilhørende papkasse og i 14 dage går jeg længelsfuldt og kikke efter postdamen, som godmodigt kører sin rundte hver dag - endnu en mail afgører sagen !! Fik en DÅRLIG undskyldning om at de ikke kunne finde den, men jeg havde papirene iorden fra Post Danmark. Så det gik der yderlig lige nogle timer eller 4, med at få bekræftet fra dem, at den var afleveret til impotøren. Harddisk afsendes samme dag og man undskyldte endnu engang. Jeg var ved at brække mig - luften var SÅ fed af løgnehistorier at de klisterede sig til væggene og jeg næsten ikke kunne ånde.
8. ANKOMST !
Et stk. harddisk af samme tvivlsomme kvalitet som den afsendte, modtages, uden så meget som et trøstende ord - RØVHULLER, men det ordner sig! Jeg kan også være en røv når det kommer der til - lige for lige hvis "venskab" skal holdes.
9. EPILOG
Med tanke på det utal af timer jeg har brugt, ikke alene på test, men også på at undersøge marked FØR jeg overhovedet købte 20 stk. af omtalte harddisk, sidder jeg nu her og gruer over hvornår den næste drager afsted til de evige bits&bytes marker og tænker over hvad konsulentbistand egentlig koster. Samtidig med at lugten af traume begynder at breder sig i rummet.
600 kr ?? 1200 kr ?? 1800 kr i timen måske ?? Der ikke sådan lige til at fejlfinde, når man har flere harddiske.
I min arrigskab over den tid der nu går, før jeg har de samme data på plads igen, kunne jeg godt finde på at sende dem en regning på ... tjaaa, va´ska' vi sige ? 18000 + moms. For det mener jeg er værdien af den tid (15 timer alt i alt), jeg har forbrugt til at gøre mit retmæssige og garantisikret krav gældende!
//HnieX
PS.
Næste harddisk som står af vil ikke blive testet, men afsendt med besked om at den ikke bare udsender underlige lyde i form af klik, men også nægter at dukke op i BIOS - SLUT med at være ulønnet testdyr, BASTA!!!
Betaling modtages gerne i form af harddiske, men på betingelse af at det bliver fra den fabrikant, som nu har opkøbt fabrikanten der i sin tid leverede de 20 harddiske. Deres underlødige harddiske - når alt kommer til alt - kan jeg sagtens være foruden
Den der umiskendelige lyd fra harddisken som jeg i sin tid gav 3000 kr for, klik siger den, KLIK-KLIK. Det er nu ikke så meget prisen der i den grad bringer mit pis i kog, men mere tanken om at jeg endnu engang har været forsøgskanin for harddisk fabrikanterne og deres inkompetente kvalitets afdeling, der i en lang uafladelighed sender harddiske på marked som ikke tåler at blive brugt.
Og ikke nok med det. De pålægger mig også at teste med deres tvivlsomme software på deres hardware, hvis jeg skulle gøre mig den sindssyge tanke at bytte den inden garantien udløber - hvorfor skal JEG det ? En af de få ting man aldrig høre om, hvor meget retur gods slige fabrikanter får. Men råbe op om hvor billigt og udholdende hardwaren er afholder de sig ikke fra.
Når nu de reklamerer, så gør de det med en MTBF på 1.000.000 timer. 1.000.000 timer er altså 114 år og det er så den tid DE mener, der vil gå før der opstår fejl, på deres vidunderlige produkt. Det regnestykke vil jeg meget gerne gennemgå med dem, for der er noget grumme galt.
Måske jeg skulle sende en regning til dem på konsulentbistand, for at gøre bruge af deres software som ikke virker og ikke er til at finde, samt den tid jeg bruger på at finde ID og serial nummere og links til downloads på deres hjemmeside. Pakning og afsendelse af deres uduelige produkt, samt den tid jeg skal bruge på at fylde den nye harddisk med de samme data - hvis det sidste ellers kan lade sig gøre.
Skematrisk ser det således ud:
1. KLIK !
Fejl konstateret, men på hvilken harddisk ??
Jeg er den ulykkelige ejer af 29 af slagsen.... så allerede der kan der går TIMER med at finde den der er på nippet til at begå selvmord.
2. FUNDET !
Det tog mindre end 4 timer at komme frem til hvilken det var...
Fejlen var på computer nummer 2. Det udelukker med det samme de første 15 harddiske, så der 14 tilbage. Da klik lyden er periodisk, går der lidt tid med det.
3. INDSIGT !
Ind på fabrikantens hjemmeside. Rode rundt i næsten 1 time efter en RMA beskrivelse, hente software og læse ulidelige lange manualer om hvordan man skal gøre og bestemt ikke skal gøre, samtidlig med at ængstelse over tabte af 250 Gb data nager i baghovedet.
4. TEST !
Et floppy drev ?? Hvem fanden har floppy i sin computer i dag ?? Nå, jeg havde altså hentet en *.img fil, som skulle lægges på en floppy. Så det var om igen på den håbløse hjemmeside, i den knugende tro på at en *.img fil til boot på CD kunne findes. Endnu 1 time går med det, samt brænding af en CD-RW - man får jo sikkert brug for den igen...
Koble ALLE IDE/SATA enheder fra, pånær en CD-ROM og den nu nærmest ubruglige harddisk - som iøvrigt SKAL være master på lakridsen. Herefter kan jeg mistroisk, bare passivt glo på computeren mens fabrikantens uduelige software forsøger at gøre sit ubehjælpsomme arbejde.
5. HURRA !
Som en næsten traumatisk oplevelse, snegler testen sig færdig - disken fejler ikke noget !!!
Nej, det tror da helvede, den dukker jo ikke op i BIOS. Det vil sige, at det gjorde den, men kun efter for godt befindende og da testen endlig efter utrolig mange boots, var tilende bragt, var der ingen konklusion! 2 timer gik der med det.. Samt et utal af ukvemsord som ikke vil blive gengivet her, da HELE forummet vil rødme.
6. VA NU ?
Ind på hjemmesiden som IKKE beskriver hvad man skal gøre, hvis harddisken ikke har tænkt sig at samarbejde og BIOS ikke kan se den. Ej heller nogen beskrivelse om hvad man skal foretage sig, hvis lortet klikker!! 1 uges skriveri via email mellem support og mig løste problemet - sådan da.
7. POST DANMARK !
Harddisken afsendes til impotøren i Danmark, efter DYRT indkøbt bobbelplast og tilhørende papkasse og i 14 dage går jeg længelsfuldt og kikke efter postdamen, som godmodigt kører sin rundte hver dag - endnu en mail afgører sagen !! Fik en DÅRLIG undskyldning om at de ikke kunne finde den, men jeg havde papirene iorden fra Post Danmark. Så det gik der yderlig lige nogle timer eller 4, med at få bekræftet fra dem, at den var afleveret til impotøren. Harddisk afsendes samme dag og man undskyldte endnu engang. Jeg var ved at brække mig - luften var SÅ fed af løgnehistorier at de klisterede sig til væggene og jeg næsten ikke kunne ånde.
8. ANKOMST !
Et stk. harddisk af samme tvivlsomme kvalitet som den afsendte, modtages, uden så meget som et trøstende ord - RØVHULLER, men det ordner sig! Jeg kan også være en røv når det kommer der til - lige for lige hvis "venskab" skal holdes.
9. EPILOG
Med tanke på det utal af timer jeg har brugt, ikke alene på test, men også på at undersøge marked FØR jeg overhovedet købte 20 stk. af omtalte harddisk, sidder jeg nu her og gruer over hvornår den næste drager afsted til de evige bits&bytes marker og tænker over hvad konsulentbistand egentlig koster. Samtidig med at lugten af traume begynder at breder sig i rummet.
600 kr ?? 1200 kr ?? 1800 kr i timen måske ?? Der ikke sådan lige til at fejlfinde, når man har flere harddiske.
I min arrigskab over den tid der nu går, før jeg har de samme data på plads igen, kunne jeg godt finde på at sende dem en regning på ... tjaaa, va´ska' vi sige ? 18000 + moms. For det mener jeg er værdien af den tid (15 timer alt i alt), jeg har forbrugt til at gøre mit retmæssige og garantisikret krav gældende!
//HnieX
PS.
Næste harddisk som står af vil ikke blive testet, men afsendt med besked om at den ikke bare udsender underlige lyde i form af klik, men også nægter at dukke op i BIOS - SLUT med at være ulønnet testdyr, BASTA!!!
Betaling modtages gerne i form af harddiske, men på betingelse af at det bliver fra den fabrikant, som nu har opkøbt fabrikanten der i sin tid leverede de 20 harddiske. Deres underlødige harddiske - når alt kommer til alt - kan jeg sagtens være foruden
